Veelgestelde vragen

Wij nemen telefonisch contact met u op om een levering in te plannen. Dit doen we in overleg met u. Als u eenmaal een eerste levering hebt ontvangen, zorgen wij voor een receptaanvraag bij uw behandelend arts voor de vervolgleveringen. Ook deze plannen wij in overleg met u in.

Wij zijn flexibel in leveringen in Nederland. In overleg met u kunnen wij elders dan op uw huisadres leveren, waarbij het van belang is dat u de medicatie wel goed bewaart (vaak in koelkast). Ook is levering bij uw eigen apotheek mogelijk, deze moet hier dan wel aan meewerken. Indien u de voorkeur geeft aan afhalen van de medicatie dan kan dit op onze locatie in Roosendaal.

Wij leveren in tijdvakken. Op de dag vóór levering krijgt u een bericht met een periode van 2 uur waarbinnen wij de volgende dag leveren. Doordat wij een nauwkeurige route rijden met gekoelde medicatie is het niet mogelijk u eerder dan de dag vóór levering een exact levertijdstip te geven.

Op onze website ziet u per middel een uitgebreid informatieblok. Verder vindt u op de volgende sites nuttige informatie: www.cbg-meb.nl en www.apotheek.nl.  Maar natuurlijk kunt u ons ook altijd bevragen! Onze gegevens vindt u onder het kopje contact.

U kunt uw medicatie bewaren tot aan de datum die geprint staat op het doosje. U kunt dan uitgaan van het einde van de maand die vermeld staan. Bijvoorbeeld: 03/2023 betekent houdbaar tot 31 maart 2023.

Als uw medicatie in de koelkast bewaard moet worden staat dit op het doosje en/of op het etiket en altijd in de bijsluiter. U kunt dan het beste uw medicatie niet in de koelkastdeur maar onderin of in het midden van de koelkast bewaren, maar NIET tegen de achterwand (vanwege vochtigheid en afvoer koelkastvloeistof)

Ja, onze bezorgers zijn al jarenlang in vaste dienst. Wij hechten aan optimale kwaliteit: van voorbereiding van uw recept tot aan levering bij u thuis. Dat kan alleen met betrokken en deskundige medewerkers. Onze bezorgers hebben een goed rooster en werken niet onder de tijdsdruk die u kent van andere bezorg- of postdiensten.

Onze bezorgers hebben altijd een naaldencontainer voor u beschikbaar in de auto. Deze dient u ZELF te vullen met uw gebruikte naalden en volledig af te sluiten voordat u deze teruggeeft aan onze bezorger. Wij kunnen GEEN foutief of onvolledig gesloten naaldencontainers retour accepteren. Naalden dienen alleen in een naaldencontainer aangeboden te worden, niet in een kartonnen doos of iets dergelijks.